Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/b/4/6/pakhusyoga.dk/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/b/4/6/pakhusyoga.dk/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/b/4/6/pakhusyoga.dk/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/b/4/6/pakhusyoga.dk/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284

Yogaformer og Niveauer

Hatha

Hatha yoga er den klassiske form for yoga.  Der er tid til hver stilling, så vi sikre at der er fokus på at de bliver udført korrekt med den rigtige alignement, så du kan mærke efter og bruge dit åndedræt som en aktivt del af stillingerne. Hele kroppen arbejdes igennem så den styrkes og afspændes, både fysisk og mentalt.

Blid hatha

En blidere form for hatha. Dog arbejdes der knap så muskulært og ca. halvdelen af timen bliver brugt på restorative stillinger, hvor man er længere tid i hver stilling, støttet af pøller, blokke og tæpper.
Det anbefales at tage strømper og ekstra trøje med.

Vinyasa

I vinyasa bevæger vi os i et flow med åndedrættet og går direkte fra en stilling til den næste. Vi holder ikke stillinger i så lang tid, men der fokus på alignment i både stillingerne og overgangene. Det er fysisk krævende og du vil helst sikker få varmen!

Jivamukti

Jivamukti Yoga er en yoga metode, der blev skabt i 1984 af amerikanerne Sharon Gannon og David Life.  Navnet “Jivamukti” udspringer fra Sanskrit ordet “Jivanmukta” og betyder “Frigjort Sjæl“. Jivamukti Yoga er på samme tid fysisk udfordrende og mentalt beroligende og forsøger at åbne op for og udvide hver elevs spirituelle bevidsthed. Hver yogaklasse byder på et miks af kraftfulde yogastillinger og nytænkende sekvenser, der varierer fra gang til gang og undervises i vinyasa-flow stil, åndedrætsøvelser samt meditation og chanting. Musik og lyd spiller en vigtig rolle i Jivamukti yogaen, så alle klasser byder på glade og opløftende toner. Alt sammen understøttes af den intention som sættes for klassen, som skabes ud fra Dharma Talk og det nuværende “Focus of the Month”.

Gravid yoga

Gravid yoga undervises som hatha yoga og foregår i et roligt tempo, med særligt fokus på vejrtrækningen og korrekt alignment i den gravide krop. Den tilpasses de forskellige faser af graviditeten og der tages højde for, hvor langt du er henne.
Gravid yoga er et fast forløb og kræver tilmeldning.

På Julies gravid yoga hold bliver du guidet blidt igennem en dejlig yogapraksis, som skaber velvære for dig og din baby. Du vil blive mere kendt med de forandringerne du mærker og lære at lytte til dine moderlige instinkter og intuition. Igennem yoga asanas, vejrtræknings-øvelser og chanting får du vigtige værktøjer med dig til din fødsel og tiden som nybagt mor.

Mor ♥ Baby yoga

Undervisningen er en kombination, hvor mor laver yoga alene og yoga sammen med og for baby, altsammen i et hatha yoga tempo. Yoga for mor styrker især maveområdet, opbygger bækkenbunden. Vi styrker og afspænder kroppen, det giver dig mere ro, overskud og energi i hverdagen med din baby. Yoga for baby styrker motorikken, giver glæde og stimulerer sanserne.
Mor ♥ baby yogaet fast forløb og kræver tilmeldning.

 

Niveauer

Vi har inddelt vores klasser i forskellige niveauer – det er de små tal der står ud for hver klasse på skemaet. Her er en lille beskrivelse af hvad de er, spørg din underviser, hvis du er i tvivl om hvor du skal starte eller hvis du gerne vil vide mere inden du tager på en I-II eller II klasse.

I : klassen er for alle. Både begyndere og øvede. Der bliver brugt tid på at forklare de fleste stillinger og alle kan have glæde af disse timer uanset dit niveau.
I-II : Klassen er fra let øvede. Begyndere med mod på kan godt være med, men det er en klar fordel at du har et godt basis kendskab til yoga stillingerne og har mod på at blive udfordret med mere avancerede stillinger (håndstand, hovedstand, armbalancer o.lign.)
II : Klassen er for Øvede. Kræver at du har dyrket yoga et stykke tid og har godt styr på alt det basale.